Monday, July 28, 2008

Al-fatihah

mungkin kita tidak menyangka itulah gurauan terakhir kita sesama insan lain terutama antara adik dan abang; sambil makan2 didapur, berebut nk guna laptop utk login myspace, pinjam kereta, memilih baju yang sesuai untuk berpegian/berdating, mengejek potongan rambut masing di dalam bilik dan sebagainya.

tatkala itu, aku teringat dalam sibuk memberi nasihat dan pendapat sebagai seorang sahabat kepada temanku melalui telefon aku teringat mengenai banner untuk adikku. dimana dia seringkali menyuruhku untuk menyiapkan secepat mungkin.lalu aku terpikir nape kt tidak digunakan blog yang lengkap informasi perniagaan dan dishare melalui buletin.dia tersenyum girang yang menyetujui cadangan itu. aku berkata lagi, since abg xkeje ni if business bagus 20 percent pon dh okie.hehe.xmo la tamak2 sgt dia senyum dan bersiap pergi ke asian heritage.senyuman melirik jauh, jarang sekali senyumannya tanpa diulit kata2.aku terdiam sendiri.

tapi itulah jodoh dan ajal di tangan tuhan yang maha esa.mungkin kita gembira seketika dan bersedih dikemudian hari tiada sapa yang mampu menduga. Allah lebih menyayanginya barangkali ianya terlalu mudah untuk diungkap akan tetapi amat perit sekali bagi yang melalui.

al-fatihah.buat arwah adik aku ayui @azrul farez izhar.moga2 rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.amin

8 comments:

Anonymous said...

ermm...
semoga arwah dicucuri rahmat...
al-fatihah...
aminn......

bomoh_ajaib said...

dhAku nak ucapkan takziah pada u. Aku harap kau dapat terima hakikat yg pahit ini. Bersabarlah... Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Jangan lah ko sedih sorang-sorang. Yakinlah Allah s.w.t adalah sebaik-sebaik penjaga.

Anonymous said...

takziah hairil...be strong..aku tahu ko mcmane..ko kuat..semua terjadi ni dah tertulis..kite tak boleh nak halang...be strong for your mother and father..alfatihah..

eryn

arif a.k.a angelus_o4 said...

u.. call me if u need anything..

al-fatihah utk adik u..

Anonymous said...

Hairil,

My deepest condolences goes to you & the rest of your family. Maybe what has happened it's because Allah loves him more then you & your family do. Al-Fatihah to arwah & be strong..

Sincerely yours,
Azman

Anonymous said...

meski aku x kenal dia secara mendalam, dari apa yg sering aku dengar dan lihat.. he was a very good boy. aku doakan dia dan juga keluarga kau.aku nak kau tegar demi ibu bapa dan diri kau sendiri.

Izuan said...

i baru je datang rumah yu bulan lepas and i saw your little bro for the first time.. tak sangka that was also the last time... please accept my condolences.. and be strong ok.

Anonymous said...

Al Fatihah for arwah..
And deepest condolences for you.